Schultz Sejlernews - Serviced by Schultz

 

Udgave: 7. juli 2021 

 

Sidste udkald for reparationer inden sommertogtet 
Sommerferien nærmer sig med hastige skridt – også hos Schultz Sejlmageri. Inden længe sender vi vores gode kolleger på en velfortjent 3-ugers ferie efter et historisk travlt forår, hvor mange nye sejlere har meldt deres ankomst i de danske marinaer.  

 

Fra 16. juli til 9. august (ugerne 29, 30 og 31) holder vi lukket – både i produktionen og i vores administration. Det er derfor nu ved at være sidste udkald, hvis vi skal nå at kigge på den trælse lynlås i din kaleche eller forstærke den gamle syning i din sprayhood. 

 

Det er bare brandærgerligt at få sommerferien spoleret af en defekt lynlås i kalechen eller et iturevet sejl; særligt hvis en minimal reparation eller forstærkning kunne have forhindret det,” siger Morten Schmidt, der er salgsmedarbejder hos Schultz. Så har du nogle mindre reparationer, du skal have fikset inden sommerferien, så vil jeg da anbefale, at du kontakter os med det samme, så vi kan få kigget på det”. 

 

Leveringstiden hos både Schultz og i hele branchen generelt – vil dog fortsat være ret presset efter sommerferien. Derfor anbefaler Morten Schmidt, at du hen over sommeren finder ud af, om du har større reparationer på vej, eller om du skal have syet helt nyt. 

 

Vi er allerede nu begyndt at booke tider i efteråret og til vinter. Derfor er det en god ide at være på forkant og få besluttet, om der skal skiftes til nyt efter sommerferien,forklarer han. 

 

Du kan kontakte Schultz på telefon 76 32 12 00 eller på e-mail: info@schultz-sejl.dk. 

Du er naturligvis også velkommen til at kigge forbi på adressen: Hesselly 8, 6000 Kolding. 

 

Schultz Quick-Service – til de mindre reparationer 
Småting som en defekt knap, en gammel syning i kalechen eller en mindre flænge i sejlet, falder ofte i kategorien ’mindre reparationer’ hos Schultz Sejlmageri. Vores tommelfingerregel er, at ting, som vi vurderer, tager under én time at lave, kan du have tilbage dagen efter – enkelte gange endda, mens du venter.  
 

Det er klart, at der er tale om småreparationer, og indimellem er der tale om nødløsninger, som du fint kan komme videre med,” forklarer direktør Nicolai Schultz. ”Men skal det laves, så det holder i længden, kræver det måske lidt mere tid og arbejde. 

 

Nicolais anbefaling er, at du ringer i forvejen og fortæller, hvad du skal have lavet. Når du kommer ind med emnet, så kom så tidligt på dagen som muligt. Så får du med samme et estimat på, hvor lang tid vi skal bruge på at løse opgaven. 

 
Kontakt Schultz på telefon: 76 32 12 00 og sig gerne til, hvis du skal have en hånd med at bære et tungt sejl ind. Hos os kan du parkere lige ved døren. 

 

 

Schultz Sejlmageri • Hesselly 8 • Industri Nord 2 • 6000 Kolding • tlf. 76 32 12 00 • info@schultz-kalecher.dk