Lad Schultz Sejlmageri hjælpe og få 2 års garanti, når du skal have ny kaleche fra Nordiske Producenter

Lad Schultz Sejlmageri hjælpe, vi kender faldgruberne, og går det galt, kan vi rette på vores eget værksted. Kaleche til Nidelv 26 er et sikkert problem, en båd vi som udgangspunkt opmåler, med efterfølgende merpris. Forsøger du at spare, kan det blive en uhyggelig historie.

 

Kommentarer fra private 

Fra

dk.fritid.sejlads.dk

 

Også herfra skal lyde ros og anbefaling til Schultz Kalecher i Kolding.

De havde tidligere leveret sprayhood'en til båden og vi fik tilbud på et
cockpittelt, der kunne kobles på den eksisterende sprayhood. De sendte
billeder af deres to modeller og stofprøver.

Vi accepterede pris, model og stof og aftalte at komme til Kolding en
bestemt dato. På det aftalte tidspunkt dukkede 2 personer fra Schultz op
og gik igang med monteringen, da der skulle skrues nye beslag på båden
...

Den eneste "svipser" var at de havde glemt at sætte lynlås i
sprayhood'en.

Det løste de ved at køre tilbage til værkstedet og udbedre den mangel.

Cockpitkalechen - som den hedder i deres sprog - passer perfekt til
båden og vi er meget tilfredse med produktet og fik en glimrende og
personlig service. Alt blev leveret til aftalt pris og tid i glimrende
kvalitet. Det hele var klaret på én liggedag i Kolding Havn.

Undtagelsesvis kom båden ikke på land denne vinter og jeg satte i stedet
cockpitkalechen på båden og den sad godt og sikkert hele vinteren.

--
mvh
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

"Per Nordahl" skrev i en meddelelse
news:4a81184b$0$298$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "JN" skrev i en meddelelse
> news:4a811453$0$296$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>> Hej,
>>
>> lang og træls historie hvoraf mange ting er genkendelige - bl.a.
>> manglende tilbagesvar o.s.v. som vi oplevede da vi skulle bestille
>> hynder - det er åbenbart normalt med ligegyldighed indenfor den
>> branche.... men... for også at komme med en positiv historie og en
>> eventuel løsning: vores kaleche blev leveret på dato som bestilt og
>> alle aftaler blev prompte skriftligt bekræftet - de lader til at have
>> styr på den slags. Vi handlede i Kolding hos
>> http://www.schultz-kalecher.dk/ - jeg ved ikke om de kan hjælpe dig
>> men prøv at tale med dem - de er flinke.
>>
>> venlig hilsen
>>
>> JN
> Kan kun tilslutte mig ovenst.
> De er yderst kompatente samt overholder aftaler / pris.
> PS: De sender pr. post.
>
> Mvh. "Thulfen" Hvidovre
>


 

En uhyggelig historie

 "Mogens" skrev i en meddelelse
news:4a811086$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> En rædselshistorie fra det virkelige liv:
> I august 2008 beslutter vi at vores gamle kaleche til vores Nidelv 26 er ved at være udskiftningsmoden, og da vi har været glade for den medfødte letvægtskaleche fra Helly Hansen, beslutter vi os for at købe en ny magen til.
Efter at have kontaktet Helly Hansen i Norge på anbefaling af Nidelv og have fået sendt 6(!) identiske sæt stofprøver er vi ved at blive vanvittige. Vi kunne i processen simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke kan sende en prøve magen til det stof vi havde. Så efter megen email korrespondance og telefonisk kontakt får vi langt om længe oplyst at det stof (Markilux) vi oprindeligt fik kalechen i er udgået, og at de kun har eet letvægtsstof. O.k. det kunne de jo bare have sagt fra starten af, og hvorfor fa'n sender den samme person nu lige den samme stofprøve 6 gange uden at undre sig over det?!
Vi bestiller, men med lidt bange anelser. Noget tyder jo på at begrebet fjellaber har noget på sig. Ordren bliver bekræftet til levering den 10/5, og vi betaler allerede i februar for kalechen.
Nå, men den 10/5 oprinder, og som jeg mere eller mindre havde forventet kommer der ingen kaleche. Så fat i Helly Hansen, og vi finder ud af at kalechen er forsenet (det norske ord for at de har fucket det op). Får så en ny leveringstid et par uger efter, men da min tillid til Helly Hansen 
efterhånden er lidt reduceret, beder jeg udtrykkelig vores faste kontaktperson checke 100% op på at de nu faktisk også får produceret det bestillingsnummer vi har anført. Noget kunne jo gå galt ;)
Godt, men kalechen kommer så i første uge af juni. Glade skal vi nu have dyret monteret, men finder ud af at hullerne er placeret som smidt ud med en møggreb, og desuden er det nogle andre mærkværdigheder ved kalechen såsom at der helt mangler en strop i bagenden og der er syet nogle dobbeltflapper på i begge sider forrest.
Da det er lidt problematisk bare at returnere grundet told/moms, beslutter vi på anbefaling fra Helly Hansen at få en lokal kalechemager til at kigge på sagen, og vurdere om den kan tilrettes. Jeg kontakter derfor en sådan i Silkeborg, som her på egnen har et godt ry. Den fyr jeg snakker med får adresse og tlf.nr. og lover at vende tilbage indenfor ca. 1-2 uger, men de har travlt op til ferien! Da jeg så efter lang tids venten følger op på sagen ved at ringe til firmaet den 17/7, får jeg fat i mester selv, som intet har hørt om sagen, og iøvrigt siger at det var da en skam for de har haft masser af tid til at kigge på sagen. Men han skal i sommerhus den følgende uge, og lover at se på sagen den følgende uge. Jeg giver ham adresse og telefonnummer, og han spørger om båden ligger på adressen hvlket jeg bekræfter, men beder ham ringe forud således at jeg kan have (del)monteret den nye kaleche før han kommer.
Ugen oprinder og ingen kommer. Prøver at ringe, men der er ferielukket og mails bliver heller ikke besvaret.
Ugen efter igen får jeg så fat i "mester" via at han svarer på emails fra ugen før, som skriver at jeg jo skulle have sendt ham en email med adressen. Ploink!
Da det her pisser ned, og jeg skal på rejse til England, så står sagen nu der at jeg har bedt Helly Hansen tage deres amatøragtige makværk retur med fuld kreditering. Dette har de lovet, omend jeg har mine bange anelser m.h.t. den danske moms jeg har betalt ved indførslen. Sagen standser så ikke helt her, idet fjellaben beder mig sende kalechen retur. Det vil sikkert også være genialt med tanke på indfortoldningsprocessen i Norge bare at proppe kalechen i en papkasse og  skrive Helly Hansen udenpå! Så jeg har bedt dem arrangere afhentning og sikre at de fornødne papiper er til stede til sikring af at indførsel og evt. til brug for mit forsøg på at få moms retur af noget jeg ikke har fået. Formodentlig vi dette overstige verdensfirmaets evner, men de får lige et par dage til at vurdere dette store projekt. Og iøvrigt har jeg ikke den store lyst til at proppe flere penge i sagen end hvad jeg allerede har gjort idet kalechen inkl. moms er fuldt betalt.
MEN, det stiller mig blot i den triste situation at vi har en utæt kaleche, og gerne skulle have en ny på båden. Vil derfor godt høre om nogen kan anbefale et sted at få en sådan indenfor en rimelig køreafstand af Silkeborg? 
 

Schultz Sejlmageri • Hesselly 8 • Industri Nord 2 • 6000 Kolding • tlf. 76 32 12 00 • info@schultz-kalecher.dk